본문 바로가기

성시경 - Reality

 

영화 '라 붐' OST로 유명한 리차드 샌더슨의 'Reality', 한국 영화 '써니'에도 삽입되었었죠.

 

영상은 제48회 대종상 영화제에서 성시경 씨가 부른 'Reality'입니다. 새벽에 감수성을 마구마구 자극하는 노래네요~^^

 

성시경 - Reality

Met you by surprise

(우연히 당신을 만나고)
I didn't realize

(난 깨닫지 못했어요)
That my life would change forever

(내 삶이 영원히 바뀔 것을)
Saw you standing there

(거기 서 있던 당신을 보고)
I didn't know I'd care

(난 알지 못했어요)
There was something special in the air

(내가 특별한 기운에 관심을 갖고 있다는 것을)


Dreams are my reality

(꿈은 내 현실이죠)
The only kind of real fantasy

(환상이 현실이 된 오직 한가지)
illusions are a common thing

(망상은 흔한 것이지만)
I try to live in dreams

(나는 꿈 속에서 살려고 해요)
It seems as if it's meant to be

(이것은 마치 운명같아 보여요)

Dreams are my reality

(꿈은 내 현실이에요)
A different kind of reality

(다른 종류의 현실이죠)

I dream of loving in the night

(밤이면 나는 사랑을 꿈꿔요)
And loving seems all right

(사랑은 괜찮겠죠)

Although it's only fantasy

(그것이 환상일지라도)

 


If you do exist honey don't resist

(당신이 존재한다면 거절하지 말아요)
Show me your new way of loving

(당신이 사랑하는 방법을 내게 보여줘요)

Tell me that it's true

(이것이 사실이라고 내게 말해줘요)

Show me what to do

(뭘 해야 하는지 내게 보여줘요)

I feel something special about you

(나는 당신에게서 특별함을 느껴요)


Dreams are my reality

(꿈은 내 현실이에요)
The only kind of reality

(유일한 현실이죠)

Maybe my foolishness has passed

(어쩌면 나의 어리석음이 모두 지나가고)

And maybe now at last

(결국 이제야)

I see how the real thing can be

(현실을 보게 된 걸지도 몰라요)


Dreams are my reality

(꿈은 내 현실이에요)

A wondrous world where I'd like to be

(내가 원하는 놀라운 세상이죠)

I dream of holding you all night

(나는 밤새 당신을 안고 있는 꿈을 꿔요)

And holding you seems right

(당신을 안아도 괜찮을것 같아요)

Perhaps that's my reality

(이게 아마도 내 현실인가봐요)

 


Dreams are my reality

(꿈은 내 현실이에요)

I like to dream of you close to me

(나는 내 가까이에 있는 당신을 꿈꿔요)

I dream of loving in the night

(밤이면 나는 사랑을 꿈꿔요)

And loving you seems right

(사랑은 괜찮겠죠)

Perhaps that's my reality

 (이게 아마도 내 현실인가봐요)


반응형
댓글